Nieuw: Tulpen Experience Express

Op zaterdag 23 en zondag 24 april heb je bovendien een unieke kans om in de namiddag van de kleurenpracht te genieten. Dan rijdt onze nieuwe Tulpen Experience Express.

24 april is al vol.

Normale Prijs}Normal prijs € 24.75
Alle Museumkaart houders € 2.00
Volwassene VriendenLoterij VIP-kaart holder € 0.00
4-12 year € 18.50
0-3 year € 2.00

De Museumstoomtramwinkel op Tramstation Hoorn is wel geopend. Een bezoek is iedere donderdag, vrijdag en zaterdag mogelijk.

Er is een uitgebreide selectie nieuwe en tweedehands uitgaven te vinden op spoor- en tramgebied en modeltreinen, souvenirs en cadeaubonnen van de Museumstoomtram. De opbrengst komt ten goede aan de realisatie van De Tram voor Bello.

Stoomtram Hoorn-Medemblik zoekt vrienden!
De vele ambachten die nodig zijn om de tram te laten rijden en de bijzondere techniek van onze stoom(tram)locomotieven echt de steun waard! Zal de tramsfeer in Nederland levende blijven? Dan moet er wel wat gebeuren, want anders kan dat moeilijk gaan worden in Nederland!!

Spreekt het actieve behoud van met name tram-erfgoed aan dan is een donateurschap van de Museumstoomtram misschien iets?!!

Dankzij de aanhoudende burgersteun en steun van bedrijven en gemeenten Hoorn en Medemblik kan de Museumstoomtram een bloeiend museum blijven met een rijke collectie. Omdat het museum een culturele ANBI is, biedt het doen van een schenking aantrekkelijke fiscale voordelen. Wil je ons steunen? Word donateur of doe een belastingvrije schenking.

Al vanaf € 10,00 per jaar!
Donateur worden is er al vanaf € 10,00 per jaar Hierdoor steunt men de ontwikkeling van het landelijke en levende stoomtrammuseum. In ruil voor je donatie ontvang je drie keer per jaar het tijdschrift ‘De Stoomtram’. Misschien wordt deze lijn samen met dan alleen nog het Nederlands Openluchtmuseum het enigste nog (zeer) regelmatig actief uniek erfgoed!

Er zijn onder andere bijzondere vriendenbijeenkomsten voor onze vrienden over de achtergronden van het collectiebeleid in ons museum en een kijkje achter de schermen bieden. Bij een donatie van meer dan € 25,- bieden we een gratis retourrit met de stoomtram.

Direct bijdragen aan het levende museum IBAN NL89 INGB 0003 8208 00
ten name van Stichting Beheer Museumstoomtram te Hoorn o.v.v. ‘nieuwe donateur’. Vermeld hierbij ook het adres.

Schenken aan een culturele ANBI biedt belastingvoordeel
Binnen de Museumstoomtram Hoorn-Medemblik zijn de Stichting Beheer Museumstoomtram en de Stichting Beheer Spoorlijn door de Belastingdienst aangewezen als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI), onder nummer 807204377. Beide stichtingen zijn culturele ANBI’s. Over alle erfenissen en schenkingen aan een ANBI gedaan, zijn geen successie- of schenkingsrechten verschuldigd. Een particulier of bedrijf kan – onder bepaalde voorwaarden – giften van de inkomsten- of vennootschapsbelasting aftrekken. Meer informatie hierover vind je op www.belastingdienst.nl.