Lijn 154 is de lijn tussen Namen en Givet. Tegenwoordig is alleen nog het tracé Namen en Dinant nog in dienst bij de Belgische spoorwegen (NMBS). Helaas wordt het tracé Dinant-Givet dat er nog ligt, bedreigd met opbraak.
Daarom ging enkele jaren geleden een van de latere medewerkers van de vereniging in oprichting eens deze lijn verkennen die door a compagnie du Nord-Belge” werd opgericht. Hij werd op slag gefacineerd door deze lijn. Het is ook daar waar hij de inspiratie heeft opgedaan om deze lijn in een museumlijn te willen veranderen. Over haar hele lengte volgt zij de oevers van de Maas door een prachtig afwisselend decor.
Met het ondertekenen van een petitie voorkomt u niet alleen dat een van de mooiste belgische trajecten wordt opgebroken!!!
Deze petitie is te vinden door het klikken van de 2e link onderaan deze pagina. Daarnaast steunt het ook de oprichting zijnde vereniging om deze mooie treinlijn om te toveren in een museumlijn waar u en al uw kennissen ook van zullen kunnen genieten.
2. oprichten van de vzw. Voor een lijn te kunnen uitbaten moeten we nog 2000 euro aan de NMBS geven om erkend te worden.
3.afsluiten huurcontract voor L154.
4.aankoop van de nodige werkmiddelen
5. snoeien van takken en bomen, dus het spoor vrij krijgen
6. sproeien van onkruidverdelgingsmiddel
Meer informatie: https://www.facebook.com/groups/296718860405445/
En voor het ondertekenen van de petitie voor heropening van deze lijn: http://www.petities24.com/ligne_154_lijn_154
De film over het baanvak is te zien op:
http://www.youtube.com/watch?v=c9y7HEQYby4&list=UUDMnE5L6uBHKXhmD6tqHVKw&index=1
Lijn 154 zoekt vrijwilligers! Zonder uw hulp kan de heractivatie van dit baanvak geen doorgang meer vinden. Daarom graag u aanmelding als vrijwilliger op:
- Museumtreinen
- Westfahlendampfbahn 2025
- Archief 2024
- Latere ritten 2023
- Westfahlendampfbahn 2023
- Latere ritten 2022
- Rügen
- Archief 2022
- Westfalendampfbahn aktuell
- Westfalendampfbahn(+Eher|vroeger)
- Ehere|vroegere rijtuigsamenstellingen
- Westfahlendampf Fahrten 2022
- Westfahlenbahn Tagesfahrten Archiv
- WestfahlenDampfBahn Dampfmateriell
- WestfahlenDampfBahn Dieselmateriell
- Westfahlendampf Bahn Wagen(wagons)
- Voorgenomen/uitgevallen ritten|Nacher ausgefallen Fahrten
- Westfahlenbahn Archiv
- Wagenreihenfolge
- Stoomtrein Goes-Borsele
- Eng(e)land
- Museumbuurtspoorwegen(MBS)
- Chiemgauer Lokalbahnen
- Spoorfietsgroep Hengelo-Twekkelo
- Rotterdamse Tramweg Maatschappij (RTM)
- De Wismar
- StoomCentrum Maldegem Materieel
- Stoomtram Hoorn-Medemblik
- Belgie: Bocq Baan,Dinant-Givet,Saint Gishlain,TSP
- Stoomtrein Dendermonde-Puurs
- ZLSM sein en infra
- Zuidlimburgse stoomtreinmaatschappij dienstregeling
- Rondom de Brocken
- Rheingold
- oude doos|das war einmal:NS150| Fryslan Friesland|Stichting DE3|Stoom
- Historisch Streekvervoer Achterhoek
- Veluwse Stoomtrein Maatschappij
- Spoorgeschiedenis algemeen
- Trams (archief evenementen)
- Naslag eerdere berichten
- Site-map
- Stoom in Duitsland
- Museumtreinen
- Plandampfe
- Perrons
- Vroegere stoomritten|Ehemalige Dampfahrten
- Stoom Zwitserland
- STIBANS
- Westfalendampfbahn eher;eerder 2022
- Westfalendampfbahn aktuell
- Westfalendampfbahn aktuell
- Spoorwegmusea|Eisenbahnmuseums
- Archief 2023
- Hoofdbaanritten Nl
Reactie plaatsen
Reacties
Een prima streven om deze spoorlijn te behouden succes
Interessant project.
Ik hoop dat dit project zal slagen in zijn opzet en wanneer het kan zal ik de 1ste rit op de treinlijn meerijden
Deze lijn mag niet verloren gaan, het is één van de mooiste van België. Bovendien bewijst het verlengde in Frankrijk dat er wel degelijk een 'toeristische) markt is voor deze lijn. Hierop zouden dan ook fietsen gratis moeten meekunnen